BLOG

KATEGORIA:  

Poprawna optymalizaca SEO 6 przykazań

Data wpisu: 2018-08-24 | Autor wpisu: dkstrony.pl

Optymalizacja SEO strony www


Optymalizacja stron www są to czynności mające za zadanie osiągniecie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. W przypadku mało konkurencyjnych słów kluczowych już same poprawne zoptymalizowanie strony przyczynia się do znacznej poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.


Optymalizacja SEO to nic innego jak poprawa źródłowego kody strony www zgodnie z wytycznymi w taki sposób aby wyszukiwarki nie miały problemów z odnalezieniem i bezproblemowym jej zaindeksowaniem. Poniżej podstawowe i jedne z najważniejszych zabiegów które powinny być wdrożone w celu poprawnej optymalizacji strony pod dalsze pozycjonowanie.


1. Optymalizacja treści na stronie

Wprowadzane treści na stronę www mają niewątpliwie bardzo duże znaczenie. Głównym chociaż nie jedynym czynnikiem spędzenia czasu na stronie przez użytkownika witryny jest jakość treści na stronie. Należy więc zadbać o wypełnienie strony treściami spełniającymi odpowiednie warunki.

  • Obszerny tekst: postaraj się w sposób wyczerpujący opisać na swojej stronie usługi lub produkty. Unikaj krótkich tekstów składających się z kilku zdań. Użytkownik mający możliwość uzyskać wyczerpującą informację na pewno będzie zadowolony, a roboty wyszukiwarek uznają Twoją stronę za bardziej wartościową.
  • Oryginalna teść: staraj się nie kopiować treści z innych źródeł dostępnych w Internecie (opisów ze stron konkurencji, opisów z firm, producentów czy hurtowni). Zawsze można wspomóc się literaturą fachową i postarać się napisać treść własnymi słowami. Jeśli nie jesteś pewien unikalności tekstu na swojej stronie możesz skorzystać z gotowych narzędzi, które to sprawdzą, np. Copyscape. Więcej na temat copywritingu SEO czyli pisania tesktó SEO w naszym najwnoszym artykule SEO Copywritening przydatne informacje.
  • Podział nagłówków: bardzo ważną sprawą którą warto stosować są także nagłówki h1, h2, h3. Są to znaczniki HTML, które określają strukturę tekstu, przykładowo nagłówek – tytuł h1, podtytuł h2 itd. Umożliwiają także robotom wyszukiwarek określenie który wyraz bądź zdanie jest ważniejsze na stronie. Dobrą praktyką jest użycie w znaczniku h1 głównych słów kluczowych. Nie powinno się używać więcej niż jednego znacznika h1 na jednej zakładce strony.
  • Zawartość słów kluczowych: odpowiednio dobrane oraz trafne słowa kluczowe, które będą najlepsze dla pozycjonowania Twojego serwisu powinny znaleźć się w tekście na danej stronie. Unikaj używania ich na siłę, zamiast tego używaj synonimów, wyrazów bliskoznacznych. To dużo lepsze rozwiązanie niż tekst z rażąco upchniętymi słowami kluczowymi.
  • Urozmaicenie tekstu: staraj się urozmaicić tekst w taki sposób aby nie był to jedynie blok tekstowy, użytkownikom z pewnością wyda się to monotonne i zniechęcające do czytania. Postaraj się używać do tekstu pogrubienia, kursywę, wypunktowaną listę, warto także poszukać pasującej ilustracji, grafiki itp., z pewnością całość treści stanie się bardziej atrakcyjna dla użytkownika.

2. Stosowanie odpowiednich znaczników tytułów stron:

Jest to element również bezpośrednio związany z kodem HTML strony. Wartość tego opisu jest ustalana za pomocą HTML-owego tagu meta. Jego przeznaczeniem jest opis wyświetlany w wynikach wyszukiwania, zaraz pod tytułem i adresem URL strony. Znacznik meta nie ma wpływu na pozycjonowanie strony internetowej; jednak jest on ważny z innego powodu, treść opisu meta tagu może mieć wpływ na to ile osób widząc opis wejdzie na naszą stronę. Jeśli przykładowo strona zostanie wyświetlona na 5 pozycji w wynikach wyszukiwania, ale będzie atrakcyjny opis przyciągający uwagę, możliwe że będzie miała więcej wejść niż strona znajdująca się na 3 pozycji. Warto o tym pamiętać podczas procesu optymalizacji strony.

  • Na podstawie tego znacznika wyszukiwarka ocenia tematykę strony
  • Jest on wyświetlany w wynikach wyszukiwania


3. Opis meta Description:

Jest to element również bezpośrednio związany z kodem HTML strony. Wartość tego opisu jest ustalana za pomocą HTML-owego tagu meta. Jego przeznaczeniem jest opis wyświetlany w wynikach wyszukiwania, zaraz pod tytułem i adresem URL strony. Znacznik meta nie ma wpływu na pozycjonowanie strony internetowej; jednak jest on ważny z innego powodu, treść opisu meta tagu może mieć wpływ na to ile osób widząc opis wejdzie na naszą stronę. Jeśli przykładowo strona zostanie wyświetlona na 5 pozycji w wynikach wyszukiwania, ale będzie atrakcyjny opis przyciągający uwagę, możliwe że będzie miała więcej wejść niż strona znajdująca się na 3 pozycji. Warto o tym pamiętać podczas procesu optymalizacji strony.



4. Adresy URL:

Adres URL powinien jak najlepiej opisywać zawartość strony, takie adresy nazywamy („friendly URL”). Oprócz użytkowników pamiętajmy o robotach wyszukiwarek skanujących nasze strony, dla których najlepsze adresy to takie które:

  • Nie są zbyt długie, mają maksymalnie około 100 znaków
  • Nie posiadają polskich liter, oraz znaków specjalnych tj.: „?”, „$”, itp., skutkować to może problemem z indeksacją takich adresów www przez wyszukiwarki.

Przykładowe adresy URL:


Nie poprawny adres pod kątem SEO z 3 powodów:


http://sklepzbutami.pl/index.php?cat=2&type=14&id=141415155151513615155151&sort?=price&filter?=price1000

  • Adres jest za długi;
  • Zawiera znaki specjalne;
  • Nie opisuje prawidłowo strony i nie widać dokładnie co ujrzymy po wejściu na nią.

Poprawny adres pod kątem SEO ponieważ:


http://sklepzbutami.pl/buty/zimowe/meskie/

  • Posiada niewielką ilość znaków – jest krótki;
  • Nie zawiera znaków specjalnych;
  • Dobrze opisuje zawartość strony, widać doskonale co ujrzymy po wejściu na stronę.

5. Umieszczanie grafiki:

Umieszczając grafikę na stronie należy zwrócić uwagę na dwa istotne czynniki:

  • Pierwszy związany jest z ich wielkością, należy umieszczać możliwie jak najbardziej skompresowaną grafikę. Długi czas ładowania strony (grafiki) może negatywnie wpłynąć na optymalizację SEO, ale także zniechęcić użytkownika do odwiedzin naszego serwisu z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania na wyświetlenie strony. Istnieje pomocne narzędzie do oceny szybkości ładowania strony, a co więcej pokaże podpowiedzi którą grafikę należy skompresować aby poprawić szybkość wczytywania strony. Narzędzie nazywa się PageSpeed Tools.
  • Ważnym aspektem optymalizacji jest również linkowanie między poszczególnymi stronami danego serwisu. Zazwyczaj na każdej podstronie umieszcza się menu linkujące do głównych działów strony www. Menu powinno być wykonane w formie tekstowej, nie należy używać menu stworzonego z obrazków lub tym bardziej z użyciem technologii Flash.

6. Linkowanie między stronami:

Ważnym aspektem optymalizacji jest również linkowanie między poszczególnymi stronami danego serwisu. Zazwyczaj na każdej podstronie umieszcza się menu linkujące do głównych działów strony www. Menu powinno być wykonane w formie tekstowej, nie należy używać menu stworzonego z obrazków lub tym bardziej z użyciem technologii Flash.